15 Nisan 2009

KAPATTIK

2 aydır çalıştığım hastaneye küçük adamı 4. kez götürdüm bugün.
Dünden beri yine FMF atağı geçiriyor.
Kolşisine başladığımızdan beri 3. atak. Bir önceki belli belirsiz geçmişti sadece.
Bugün itibariyle kapattım, kendi hastanemde küçük adamı muayene ettirme olayını.
Olmuyor, olamıyor...Ne yazık ki.
Her branşta hizmet veren bir hastane oysa. Özel ötesi tüm durumlarımızı anlatıyorum ama sözde dinleyen olmasına rağmen anlayan yok.
Ateşi var, lenf adenopatisi var. Tonsilit tedavisi başlanıyor.
Peki ama FMF'lidir benim adamım diyorum.
Olsun diyorlar...
Olsun...
Sizin için çok basit olan olsun sözü bizim için çok büyük.
Neden olsun ki? Olmasın?
Tüm ricalarıma rağmen 3 günlük asistana muayene ettiriliyoruz.
Aslında ben de hata. Ben onlardan daha iyi biliyorum bu işi. Tanıyı-tedaviyi.
14 yıldır bu sektördeyim. Ödediğim sağlık kesintilerini alt alta sıralasam kaç ev alırım acaba?
Ama ben çocuğumu muayene bile ettiremiyorum devlet hastanesinde.
15 günde bir FMF atağı, 2-3 ayda bir rutin kontrol.
Git özele, bir maaşa 1 aylık kontrollerin, tahlillerin, aşıların yapılsın.
Onlar da haklı aslında. Benim oğlum birşey yemiyor, 1 yıldır aynı kıyafetleri giyiyor, hala 6-9 ay...Geçen yıl giydiği yazlıkları delilik yapıp da vermemişim kimseye iyi ki. Daha 2 yaşında ama hurçtan çıkacak bu seneki yazlıkları.
Masrafsız çocuk yani.
Öyleyse mezara mı götürecem kazandığım parayı? Onlar'a yedirmek varken.
Bu hastanelerki ben ambulansta doğum yaparken kapılarından içeri sokmayan hastanelerdir ayrıca.
Özele gidin diyenlerdir.
Hala ne bekliyorum ki?
Devlet hastanesi benim için tahlilleri yaptırmak için aracı bir kurumdur sadece. FMF ve rutin çocuk hastalıklarında kapattık dükkanı.
Buraya da yazıyorum ki şayet farklı hareketim olursa deşifre edeyim kendimi peşinen diye.
Eyy vicdan!!! Eyy sağduyu!!! Eyy muhakeme!!!
Geldiğinde 3 kez tıkla...
Yok yok..1 kez de tıklasan duyarım ben. İnanır mıyım o ayrı tabii.

3 yorum:

Esin dedi ki...

Çok geçmiş olsun canım,gerçekten çok zor yaşadıkların.Devlet hastanelerinde o kadar farklı ve zor hastalık görüyorlar ki sanırım zamanla duyguları yok oluyor insanların,bunun başka bir açıklması yok bence.
Özele git ,dediğin gibi herşeyimiz çocuklarımız için,para pul hikaye...

Umut Can dedi ki...

Canım çok geçmiş olsun.ne olur Candaş 15 yaşına gelene kadar devlete götürme.
Dediğin gibi ne için çalışıyoruz.Senin kuzunu ne zahmetlerle bugüne getirdiğini anlamaz onlar...

Devlet hastanesinden ağzı yanan anne.

damla-alp dedi ki...

valla ben merak ettim hangi hastane burası.. ben de şimdiye kadar hep devlette çalıştım ama hiç bu kadar nefretlik bir durum yaşamadım , yaşatmadım da... sanırım biraz klinik ile de ilgili... çünkü bu suçlamalar hepimize gelmiş oluyor doğrudan..çok geçmiş olsunn. bu arada fmf atağıyla ilgili şikayetleriniz mi var yoksa tonsillit mi anlayamadımm. lap ları da çocuklarda 2 cm e kadar normal kabul ediyoruz. başka farklı semptomları da yoksa tabi yani olması gereken bir immun cevap aslında.. bana yazarsan sana bilgim dahilinde yardımcı olur belki rahatlatırım. öpüyoruz sizi...damla