16 Kasım 2012

Prematureler Gunu

17 Kasın Dünya Prematureler günü

Tebrik kutlama değil tabii, farkındalık yaratmak amaç. Bilgilendirmek, duyarlılığı ve bilinci artırmak. Biz de varız demek, ihtiyacları sıkımntıları ve başarıları haykırmak
Boğaziçi Köprüsü mor olacak yarın akşam, bebeklerimizin saçtığı ışığın rengini yani.
6 yıldır her birini kendi çocugummuş gibi hissederek dua ettiğim, yol gösterdiğim, üzüldüğüm-sevindiğim bebeklerimizi hatırlama günü yarın
Daha yeni doğum yapmışken 15-20 gün sonrasınbda ve kış ortasında toplu taşıma araçlarıyla yardımına desteğine koştugum bebelerin günü, hem de kendi çocuklarım yogun bakımdayken...
hiç unutmam kızım ölmeden 1-2 gün önceydi, başka bir hastanede erken doğum riski olan bir anneyi ziyaret etmiştim, acılı halimle, halbuki 30 kusuruncu haftasındaydı, benim cocuklarımın yanında surmatur sayılırlardı ama pre idiler, koştum yanlarına, destek olmaya, hastane aramaya, hem de 3-4 aktarma belediye otobüslerinde....
sadece insani duygularımdı buna iten, ne sorgusu olurdu ne de yapamam sorgusu
ihtiyacı olan bebek varsa ve benim de faydam olacaksa koşa koşa dedim hep
çok dost kazandım, en sağlam dostlarımı onalrdan edindim. Eminimki bir çoğu da beni dost bildi.
Dıost olduk ama "sevgili dostlarım diye bağırmak gerektirmeyen dostluklar...
kıtalar otesinden ulaştı kimi, karlı dağlardan elini uzattı öbürü
Gördüm ki dünya döngüden ibaret, herşey dönüyor insana. iyi de kötü de
Günümüz kutlu olsun ruhumla hissettiğim gönlümün her köşesine doldurduğum prematurelerim ve aileleri
Günümüz kutlu olsun gökyüzünde yıldız olup ruhumuza dokuna meleklerim, Canım kızım beken'im, ruhum

1 yorum:

Hepimiz dedi ki...

Gulaycim,
Biz premature anneleri gorusemesek de , bir araya gelip sarilamasak da, cocuklarimiz 'in varligi ile bagliyiz birbirimize. Bu uzaklik , yer, mekan, cografya taniyamaz. Kaderlerimizin bize cizdigi ortak yoldan gidiyoruz. Oyle de bir bag var aramizda. Sen her ne kadar bana yasli kadinsin desen de bak kiziyor muyum? Kaderim o benim diyorum, gulup geciyorum:)))

PREMATURE HAFTASI KUTLU OLSUN. Onlar bizim essiz ilham kaynaklarimiz.