01 Aralık 2008

ANNE, BUĞYA OTUR

Küçük adam hergün değişik şeyler söyleme derdinde. 3 kelimeli cümleleri epey arttı.
Şimdi moda şu:
Bulduğu herhangi bir yere oturuyor. Sonra eliyle yer gösteriyor ve, "anne, buğya otur".
"Nereye oturim oğlum"
"buğya otur".
Gösterdiği yer her neresi olursa oturmak zorundasin, fayans, parke, yer farketmez. Uzağa oturamazsin, sadece gösterdiği yere.
Karanıkta odaya gireriz, "anne, bamba aç"...
"Emret komutanım, ne demek...
"Yemek yemek istemiyorsa,
"anne, önnüğ çıkaaa".Önlük çıktı.
Mama sandalyesinden inmek istiyor:
"Anne, kalk, anne kalk"
.................
Zamanının çoğunda odasında oynamak istiyor. Elimizden tutuyor, sürükleye sürükleye odasına götürüyor. Son zamanlarda ise arkamda durup odasına ulaşana kadar itiyor bacaklarımdan. "Tamam, gidiyorum işte neden itiyorsun?".
Anlam veremiyordum ... ki, sebebini anladım.
Baba belli yere kadar gidip, Candaş bakmazken küçük adamı kandırıp salona geri dönüyormuş.
Eeee şimdi yer mi benim oğlum bu numaraları, garantiye alıyor kendini :))

Yer: Annesinin bacakları
Elindeki: Elma
Ne yapıyor: TV seyrediyor
............................
Çok keyifliyiz çokkk.

4 yorum:

Happy Mixy dedi ki...

yaşşasın geri döndünüz...Candaş ne kadar erken konuşmaya başladı diyicem bana kızacaksın biliyorum.Can 26 aylık ve daha yeni 3-4 kelimeli cümleler kurmayı başarıyor...senin sabrına hayranım zaten.çok ilgili bir annesin.
şu kız kıza muhabbetlerden bende istiyorum yaa...en kısa zamanda...

Adsız dedi ki...

hey süper. sizi bulmaya çalışmaktan yorulmuştuk valla. Candaş süper konuşuyor valla. Alp sadece 2 kelimelik cümleler kuruyor. Bakalım bekliyoruz biz de. Cevap bekliyoruz ona göre:))

Beken-Ali dedi ki...

Pınarcım sağol. Candaş herşeyi geç yapan bir bebek olarak konuşma işinde iyi geliştiğini ben de düşüyorum. Kızmam yani merak etme...Eeee sen de O'nun ne lafazan bir annesi olduğunu biliyorsun zaten. Eli mahkum oldu konuşmaya. Bir de sanırım TV'siz yaşamın farkı olabilir. Sürekli düzgün konuşan bir çocuk değil tabii, bülbül gibi de değil ama isteklerini dile getiriyor. Basit cümleler kuruyor. O'nu tanımayan biri tam anlamayabilir ne dediğini.
Kızkıza buluşma meselesi ise dehşet harika birşey. Kesinlikle yapalım. Ben hazırım.
**************
Alp??? 2 tane Alp var tanıdığım hangisi olduğunu anlayamadım. Serbest Alp mi, Guven Alp mi?
Çok teşekkürler. Her çocuğun gelişimi çok farklı, her anne bunu yaşayarak görüyor zaten. Candaş herşeyi çokkkk yapan bir çocuktu. Konuşma konusunda işlerimiz yolunda gidiyor sanırım.
Hoşçakalın

Beken-Ali dedi ki...

Bir önceki yorumda "çokkkk geç yapan çocuktu" yazacaktım. Eksik kalmış